Nykterhetskontroll i Värtahamnen
Trafikpoliserna har en nykterhetskontroll i Värtahamnen och två lastbilschaufförer visar sig vara alkoholpåverkade. Hasse stoppar en bil som visar sig sakna förare och de två passagerarna i baksätet har ett gäng förklaringar till vem som körde bilen.