Lotta och Mikaels Flatholmen
Lotta Engberg och doktor Mikael Sandström har en sommarpärla på Flatholmen i Bohuslän. Eftersom barnbarnen blir fler har huvudhuset blivit för litet. Drömmen är att förvandla den lilla sjöstugan till ett eget romantiskt sovrum.