Det är en varm sommarkväll i Sunne. Jonathan, då 23, dyker från en brygga, men slår i huvudet,bryter nacken på tre ställen och blir totalförlamad från bröstet och ned. Jonathan var på väg mot ett självständigt liv. Nu behöver han hjälp med allt.