Elvaåriga Ebba blev ett av offren i terrorattacken på Drottninggatan. Som en del i sorgearbetet har mamma Jeanette startat stiftelsen Ebbas änglar. Sofias änglar hjälper Jeanette med planerna hon och Ebba hade för hemmet i Bromma, och med stiftelsen.