Rebecka och David lever med ständig oro
Rebecka och David bor med döttrarna Felicia och Vera i Klippan. Vera har cystisk fibros och får en mängd behandlingar och är delvis isolerad. Rebecka och David lever med ständig oro, och den blir inte mindre av att huset kan vara mögelangripet.