Rebecca och Gunnars barn Noah och Nelly har en svår form av hemofili A, vilket innebär att blodet inte koagulerar. All tid går åt till att skydda barnen. Gunnar hade börjat renovera huset men han blev allvarligt sjuk. Sofias änglar hjälper familjen.