2014 opererades Micke för en hjärntumör men två år senare var tumören tillbaka. Hustrun Emma kämpade för att få vardagen att flyta. I dag är Micke ljudkänslig och måste vila för att klara av att vara med barnen. Familjen behöver ett ljudisolerat rum.