Therese får hjälp att komma på fötter
30-åriga Thereses man Per dog i leukemi. Sorgen har gjort att det slitna huset får inte den upprustning det behöver. Johnnie och Mattias renoverar det slitna 70-talsköket och mycket mer. Sofia ser till att Therese får hjälp av en sorgeexpert.