Flugfiske i snöstorm
Pernilla besöker Thomas hemtrakter: Västerbotten. Hon får lära sig norrländsk matlagning, fiska den berömda Kalixlöjrommen och flugfiska i snöstorm. Middagen blir en modern paltmåltid med inslag från Bottenviken.