Forskaren och tjuven
Specs och juveltjuven byter liv. Efter att ha fått stryk av Lamput undrar juveltjuven om inte brottets bana är tryggare. Slutligen får Specs tillbaka sitt liv och kan återgå till att misslyckas fånga Lamput.