Förbannelsens avgud
Efter att Dastardly äntligen vinner ett lopp, med hjälp av ett gäng ganska fula trick, vinner han en avgud som bär på en förbannelse vilket, trots Dastardlys förnekande av dess krafter, ger honom oavbruten otur.