De Goda, de Elaka och silvret: Del 1
När de jämför alla ledtrådarna efter silverskorna, upptäcker Dorothy och hennes vänner att de leder till hålet i jorden som Quox skapade. De reser ner genom hålet, undviker Quox och hamnar på världens undersida där Silverfortet väntar dem.