Nour El Refai
Anders åker hem till Nour El Refai som bor i en gammal lägenhet som inte blivit renoverad sedan 70-talet. Trots att det finns massor att göra tar Nour aldrig tag i något. Anders börjar renovera hennes kök, men han vill även få henne att våga själv.