Johan Petersson
Komikern Johan Petersson har svårt att få ihop arbetsliv med familjeliv. När Johan jobbar hemma vid köksbordet stör han familjen. Anders hjälper Johan att bygga en skrivarstuga på tomten där Johan kan jobba ostört och samtidigt vara nära sin familj.