Dragon Boat Festival
Episod ini, hos memperkenalkan ladu daging rempah lima Hokkien, ladu Nonya dan ladu dari pelbagai kumpulan dialek, adat seperti makan mi udang pada awal musim panas, telur Lixia dan menyertai perlumbaan bot naga.