Oleh kerana keterangan dan bukti yang didedahkan oleh saksi, mahkamah menjadi agresif terhadap Hye-ran. Wartawan Gwak mengesyaki bahawa saksi yang tiba-tiba muncul dua bulan selepas kejadian telah dilatih sebelum perbicaraan.