Selepas letupan bom meragut nyawa seorang pemimpin spiritual, Stabler jumpa seorang pegawai yang yakin jenayah itu ialah satu konspirasi. Suasana jadi tegang ketika Jet cuba minta pasukannya sokong program Vargas. Stabler sambut kedatangan abangnya.