Chad, Ichigo's classmate, brings a cursed cockatiel. Sensing spirit energy in the bird, Rukia feels a need to help its soul pass on. That evening, Chad is injured, and Rukia and Ichigo sense the presence of a dangerous Hollow emanating from Chad's wound.