Uryu Ishida, the last Quincy who hates Soul Reapers, challenges Ichigo to a duel. He scatters bait to lure Hollows and the one "who kills the most Hollows" wins. Ichigo is forced into the duel when Uryu scatters the bait and Hollows converge.