Chad's journey to the Senzaikyu is blocked by Captain Shunsui Kyouraka. Time is critical and Chad must proceed to meet the rest of the Ryoka. As he starts to battle, he has flashbacks to the world of the living, where he remembers his promise to Ichigo.