Hvordan man træner sin kujon
Stubbe og Scooby er blevet træt af at jage monstre, så de smider håndklædet i ringen og finder erstatninger der læres op i den ædle monsterjægerkunst under opklaringen af et mysterium om et vampyr der hjemsøger en lille landsby.