Sunny Anderson bawa Bobby Flay dalam perjalanan ke seluruh dunia dengan cef Gabe Bertaccini, Marcus Samuelsson dan Maneet Chauhan. Setiap pusingan, cef terkenal itu meraikan bahan-bahan yang biasa ditemui di pasar perayaan di seluruh dunia.