High school student Ichigo Kurosaki can see ghosts. He meets Rukia Kuchiki, a Soul Reaper who helps lost souls find peace. To save his family from a Hollow, an evil spirit, Rukia lends her powers to Ichigo. He absorbs them and becomes a Soul Reaper too.