Di Barak Pasukan Enam, Renji dan Rukia cuba memahami pengkhianatan Byakuya. Perbualan mereka terputus apabila Zanpakuto tiba, diikuti oleh Ichigo dan Dewa Maut yang lain, menyebabkan pertarungan antara kedua belah pihak.