Didorong oleh kemarahan dan rasa dikhianati serta kesedihan, Soi Fon terus cuba menewaskan bekas gurunya Yoruichi Shihouin, tetapi kebolehannya mungkin terjejas oleh sikapnya yang terlalu yakin. Pertarungan antara Ichigo dan Byakuya Kuchiki berterusan.