Ichigo meneruskan latihannya untuk mencapai Bankai, manakala Renji muncul dari latihannya sendiri untuk menyelamatkan Rukia. Tetapi menghalang jalannya adalah tidak lain daripada kaptennya sendiri, Byakuya Kuchiki.