Fullmånenatten
Situationen blir hotfull när vakterna Andreas och Fredrik ingriper mot klottrare på spåret i Enskede gård. I Bredäng har slagsmål brutit ut på perrongen. Herman och Marre skyndar till Katarinahissen vid Slussen där en ung man står beredd att hoppa.