En Rostig räddning
Efter att Thomas har slängt Diesels favoritoljekanna i tron att det är skräp, lovar han Diesel att han ska få tillbaka den, men det krävs ett intensivt sökande runt Sodor för att Thomas ska lära sig att det ena tågets skräp kan vara ett annat tågs skatt.