Sir Topham Hatts hatt
När Sir Topham Hatts Hatt blåser iväg med vinden just när han ska berätta någonting viktigt, får Thomas och hans vänner skynda runt på Sodor och försöka fånga den. Hatten förblir utom räckhåll tills de lär sig samarbeta.