Relationsdrama på Fårö
Polisen Aleksander kastas rakt in i sommaren på Gotland när han hamnar mitt i ett relationsdrama på Fårö. Mitt inne i Visby jobbar brandmännen för fullt för att slippa evakuera flera hundra boende. Polisen får in ett larm om en försvunnen kvinna.