Amputerade armar och ben
Hempa har känt sig hängig och haft hög feber när han känner domningar i händer och fötter. Han har blodförgiftning. Läkarna tvingas amputera hans ben, underarmar och näsa. Hemmet är inte handikappanpassat och Sofias änglar kommer till undsättning.