Sam och Snurre ger sig ut på ett Indiana Jones-likt äventyr i några antika ruiner. / Gråben har skapat ett fullständigt automatiserat hus. När det blir strömavbrott är Gråben hjälplös och Snurre ger honom en hjälpande hand.