Sigurd och Mats är på återförening med sin gamla klass. Mats vill dra hem, men Sigurd anar möjligheten att få ligga med Ingeborg. Sigurd har bjudit in klassens idrottslärare Kim Eivind. Det är dock mycket han inte vet om sin gamle favoritlärare.