Hale Pato
Pato oljar in sig så mycket att han blir väldigt hal och inte ens kan leka med sina kompisar. Till en början gillar han det, men snart lär han sig att för mycket olja har sina nackdelar. Kommer Pato någonsin få se sina vanliga fjädrar igen?