Den stora finalen
När Elly och Pato ser hur dålig Pocoyo är på basket vill de inte spela med honom. Pocoyo blir arg, och om inte han får spela ska inte hans vänner få det heller! Han bojkottar deras spel på oväntade och roliga sätt. Hur ska det sluta?