The Battle Joined
Efter att ha överlevt slaget vid Culloden befinner sig Jamie i händerna på de hänsynslösa brittiska segrarna. Gravida Claire försöker att anpassa sig till det moderna livet i 1940-talets Boston – och att återfå kontakten med Frank.