Anneli och Åke
Anneli och Åke bor med tre barn i en villa i Jakobsberg. Parets äldsta dotter Erica bor inte hemma eftersom hennes rum aldrig blir klart. Istället för att bygga lägger Åke pengar på bilar och Anneli på trädgården. Pirre och Mackan hjälper familjen.