Grabbresan till fjällen börjar i kaos
Jocke tar med Danjal för att hitta den perfekta mattan till sin walk in closet. Men väl i butiken inser Jocke att Danjal är mer intresserad av kaffe än att hjälpa till. Vännerna beger sig sen till Sälen, en resa som blir oerhört jobbig för alla.