Prinsen och den svimmande svaninnan
Prins Ivandoe och Bert tar en skön svaninna med minnesförlust under sina vingar. När hon återfår minnet visar hon sig vara prinsessan Svandeline, syster till prins Svan – prins Ivandoes ärkefiende! Det hela slutar med en prinsmatch.