Prinsen och den tappra färden
Prins Ivandoe och Bert ger sig ut på sin heroiska färd och blir omedelbart bestulna på kartan till Örnberget. Men inget kan stoppa en råbock och hans väpnare. Med hjälp av en inkompetent vapensmed skaffar sig Ivandoe ett nytt svärd.