Tommy Körberg
Anders kommer till Tommy Körberg och hans fru Ann-Charlottes drömhus utanför Trosa. Tommy är totalt okunnig i husfixande och gör helst annat. Trots höjdskräck får Tommy upp ögonen för slitna fönster, kråkbon på taket och för smutsiga vattenfilter.