Gudrun Schyman
Anders besöker Gudrun Schyman som bor i en skånelänga utanför Simrishamn. Halva huset är en katastrof. Anders hjälper henne få ordning på tvättstuga och kök så att det praktiska fungerar igen. Dessutom får Anders en uppgift i jämställdhet.