I utkanten av Vallentuna bor Magnus och Anitta på en stor hästgård. Tillsammans har de sex barn och delar husrum med mormor. Det är kallt pga trasiga gamla fönster och halvfärdigt tak. Anders får jobba hårt för att alla ska dra sitt strå till stacken.