Ingmar bor i ett vackert hus som han har renoverat i över 20 år men som aldrig blir färdigt. Alla hans förhållanden har kraschat och inte ens sönerna vill bo kvar. Ingmar kommer bli ensam i sitt renoveringskaos om inte Anders Öfvergård kliver in.