Skodd for et jungelmysterie!
Scooby og mysteriegjengen er på tur oppover en elv i Amazonas-regnskogen med komikeren Jason Sudeikis. De leter etter en skatt: den aller første joggeskoen. Men de blir forfulgt av et slangemann-monster. Kan gjengen løse dette sko-myseriet?