En delt mysterieløser-gjeng!
Scooby-Doo og gjengen reiser til Chambersburg, en slagmark nær Gettysburg, for å undersøke de mystiske spøkelses-zombiene av soldater fra borgerkrigen som har vist seg der. De møter på enda en mysterieløsergjeng, the Funky Phantom Crew.