Jason, Jack dan ibu-ibu mereka meneroka Siniawan, bandar Hakka berusia lebih seabad di Sarawak. Mereka menyaksikan perarakan Guan Yin Niang Ning meriah, kemudian melawat Bau, bandar lombong emas dengan makanan tempatan lazat.