Beribu-ribu orang dipercayai dirasuk roh berpusu-pusu ke sebuah kuil. Di Uttarakhand, bomoh dianggap dirasuk dewa dan menasihati orang ramai. Pakar meneroka cara pemilikan mengubah kehidupan dan cara orang melawan atau menghormatinya.