Erős személyiségek kerülnek összeütközésbe és szikrák pattognak, amikor Leonard anyja végre találkozik Sheldonéval. Howard úgy dönt, hogy megembereli magát, és elvégzi a házimunka rá eső részét – ám ebben a barátai segítségét is igénybe veszi.