Nnoitra, an Espada, appears and defeats Chad. Ichigo, Uryu and Renji sense Chad's Spiritual Pressure grow weaker, but they are too far away to help him. At that moment, Ulquiorra tells Orihime, who's held by the Arrancars, that her friends will perish.